tirsdag, maj 22, 2007

Èn gang spejder ....

Ja der var lige en anden blogger, nemlig Lene der mindede mig om min spejdertid som leder i Det Danske Spejderkorps.

Som mor til en dreng i troppen og en pige der var ulveunge var jeg heldig at have begge mine børn med på Blå Sommer i Haderslev. Drengen havde travlt med at charmere alle pigerne fra både syd og nord så ham mærkede jeg jo ikke så meget til og jeg hørte jo også til hos ulveungerne.

En aften kom der et barn og sagde at min datter lå i teltet og græd og var meget ulykkelig.
Vi ledere havde en aftale om at hvis der var problemer med vores egne børn så var det en af de andre ledere der måtte klare ærterne. Så min leder-kollega Bente tog tjansen og gik ned til teltet for at se hvad problemet var.

Vi har moret os over det mange gange: Pigebarnet manglede sin far!!!

Når man tænker på at hun var heldig både at have sin mor og sin bror med så er det da lidt morsomt. Og hun er da også blevet drillet med det mange gange siden.

4 kommentarer:

Lene sagde ...

åh ja ,jeg har også været leder på lejr med mine egne børn. De havde ikke været med, hvis ikke jeg havde været der, for de led af hjemve. Nu vidste de hvor jeg var, og så kunne de more sig og slappe af, men til natten måtte vi lige sidde lidt sammen mens de var mindre.

kokken sagde ...

Ja det kan være hårdt når man er afsted alene - men også en stor stor sejr når man klarer den....

Anonym sagde ...

En historie, som fortæller at vores børn har brug for begge forældre. De foretrækker ikke den ene for den anden. Men lidt skuffende for mo'ren ;-)

kokken sagde ...

:-) Du er ikke nem at narre .....