mandag, maj 21, 2007

Åh syrener af den hvide slags ....



Ja jeg holder så meget af den hvide syren. Og duften sætter minder igang om min barndom. Som de fleste ved er jeg fra sønderjylland.

Der er der tradition for ringridning og da jeg var barn også noget der hed cykelringridning for børnene. Cyklerne blev pyntet med de smukkeste crepe-papir i alle regnbuens farver.

Som det så tit er sket i min familie var det i sidste øjeblik at min far kom i tanker om at jeg da skulle med og at min cykel da skulle pyntes. Desværre var der ikke indkøbt crepe-papir eller lignende til lejligheden.

Men nu var min far aldrig rådvild. Så han gik på jagt i haven og ved hjælp af min morbror og vistnok min storebror (jeg husker det ikke helt) blev min cykel pyntet med hvide syrerne og en hale af gul gyvel.

Jeg husker tydeligt fornemmelsen af at cykle på en hvid sky og kan også mindes et billede hvor jeg står med cyklen med en hvid matroskjole på. Ja,ja, jeg tror vi taler om ca. 1958 så det er et par dage siden. Jeg ved ikke om jeg fik præmie men jeg ved at det var en herlig dag for både barnet og de voksne der sikkert har hygget sig med et par krus øl og masser af grin og gode ideer.....

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Din cykel har nok været en af de mest originalt pyntede.
Det er sjovt som blomster og dufte minder én om steder og hændelser.
Vi skal til sønderjylland i juni måned, vi glæder os. Det er en dejlig landsdel.

kokken sagde ...

Åh I kan godt glæde jer det er næsten ligemeget hvor I tager hen så er der bare så smukt ....

Lene sagde ...

Du har været et smukt syn :-)

Kommentardelen får du, hvis du har skiftet til den nye blogspot, så vil der oppe i dit højre hjørne være et "tilpas".

her kan du vælge tilføj sideelement, så vælger du tilføj feed. Skriv så:
http://twishart.blogspot.com/feeds/comments/default?alt=rss. Erstat twishart.blogspot.com med din adresse, så skulle det gerne gå. Jeg fik rådet som du kan se fra Tina i London. jeg mener det var sådan, jeg gjorde, jeg kan desværre ikke finde hendes svar, men koden har jeg gemt.

kokken sagde ...

Lene - du er simpelthen en sveske
:o)Har du set hvor det virker!!

Lene sagde ...

Jeg blev så glad da jeg kom herind, for det var jo godt, at jeg huskede rigtig :-)

kokken sagde ...

Ja du gjorde da :-)