fredag, januar 25, 2008

En god historie .....

Lenes beskrivelse af hvordan det er at være landmandskone, fik mig til at tænke på en god historie om nogle af vores bedste venner:

Landmanden har en gård med rigtig meget jord hvoraf noget er lejet. Betaling af jordlejen plejer at blive ordnet en aften på gården med en kop kaffe og lidt hjemmebag. Således også denne gang. Fruen havde bagt og alt var klar, og da der var inviteret til aftenkaffe bestod menuen af en hurtig gang pasta med kødsovs.

Da landmanden kommer ind fra stalden og kigger på komfuret, siger han til fruen:

Ups der er vist lige gået noget galt her - jeg har skam inviteret til aftensmad klokken 19.00!

Nu er min dejlige veninde ikke sådan at hyle ud af det:

Nåh har du det? Og så går hun op i soveværelset og klæder sig pænt på alt imens hun kan høre gæsternes bil i indkørslen.

Hun går ned og tager imod, alt imens hun siger: Dejligt at se jer, men nu skal I høre, min dejlige mand har skam inviteret os alle på goumet-middag på restaurant XX, og så tager vi kaffen herhjemme!

Fremover tror jeg nok lige at han gjorde sig mere umage med at orientere om de forskellige arrangementer han havde gang i!!!!!!

1 kommentar:

Lene sagde ...

Jeg ELSKER sådanne historier :-)