onsdag, juli 18, 2007

Vi tog en tur ned ad Memory Lane

Ja vi tog en tur ned ad mindernes allè. Vi har besøgt kirkegårde og vi har besøgt gravsteder.

Dette gravsted er mine forældres og det er mange år siden vi sagde farvel til den sidste af mine forældre - helt præcist er det 27 år siden min far - der var den sidste - døde.
Men alt så fint ud og det er dejligt at konstatere når man bor langt derfra.


Men turen startede med en tur langs den jyske vestkyst langs med vadehavet hvor min ældste bror boede den sidste del af sit liv og hvor han har fået sit sidste opholdssted.

Akkurat som i livet har han også i døden fået en meget speciel plads. Som det ses er hans gravsted meget atypisk - med skaller fra stranden og en meget speciel og smuk gravsten - helt præcis som han var som person.

Dejligt at se og som altid var der storm og blæst i den landsdel. Han valgte selv hvor han ville ligge og kirken ligger lige ud til vadehavet som han elskede - men længst mod syd - for som han sagde inden han døde: Det er tættere på Italien!


Og Hjerpsted Kirke er fantastisk smuk og ligger lige ud til Vadehavet ......


Derfra gik turen til min mand families gravsted hvor der ligger både min mands forældre og også en bror der døde som meget lille .....


Og et lille smut forbi "min egen kirke" blev det også til.

Rise kirke har en stor plads i mit hjerte.

Der er jeg både døbt og konfirmeret og det var også der jeg sagde JA til min hjertenskær. Mit første barn blev døbt der og jeg har sunget i kirkekoret i mange år - så det er altid dejligt med et gensyn.

Og lige præcis der var jeg i går!!! Og jeg kan stadig sige: Herfra min verden går!!!

Og det er jo også der at mine forældre ligger begravet.

Og turen sluttede hos min mands bror og svigerinde hvor vi hyggede og havde det rigtig dejligt .... med dejlig mad og tænk engang
i Sønderjylland har man buske med blomster i national-farverne... jamen hvor dansksindet har man lov til at være .. hvor om alting er: Vores værter havde en busk hvor der var både hvide og røde blomster ... og I skal ikke spørge mig om hvad de hedder......

Ingen kommentarer: